Stránky

Vražda v křídovém lomu

 


208 stran.
Přeložila: Běla Dintrová
Originál: Too Small for His Shoes, 1962
Vydání I., Praha 1970
Vydalo Naše vojsko jako svou 3705. publikaci.
Stopa - edice Svazu protifašistických bojovníků, svazek 6
Obálku a kresbu v titulu navrhl Oldřich Jelínek
Odpovědná redaktorka Libuše Burianová.
Technický redaktor Václav Vlach.
Výtvarný redaktor Ota Karlas.
Vytiskla tiskárna Svereografia, n.p. Ústí nad Labem, AA 13,22 
(z toho kresba v titulu 0,08). VA 13,56.
28/52-051-70. 13/34 - brož. 602/22/862
Náklad 92.000 výtisků
Cena: 16,- Kčs.

Anotace:

Když policie najde filmového producenta a režiséra Karla Durera mrtvého v jeho staroanglickém domě, vypadá všechno na nešťastnou náhodu. Detektiv Sam Birkett a jeho pomocník Saunders si však kladou otázku: byla nešťastná náhoda, že Durer uhořel právě v čase, kdy natáčel film Tvář boha války, krutě věrný obraz fašismu? Záhadný pavilón, tajná chodba, stopy malých bot a další smrt v křídovém lomu pomohou odhalit daleko víc, než jednoho vraha.


Ukázka:

   Nastal okamžik, na který jsem se nejméně těšil: stál jsem nad mrtvolou.
"Pustíme se do toho, Saindersi," řekl jsem.
Společně jsme vytáhli mrtvého z krbu a převrátili jej na záda. Zaslechl jsem, jak Saunders lapl po dechu, když jsme se podívali na krutě popálenou a zkřivenou tvář s ustrnulýma očima a zkroucenými rty. 
   Systematicky jsem prohledal mrvému kapsy. K černým kalhotám a bílé hedvábné košili měl kabátek z kaštanově hnědého sametu; s límce mu vylézal místo kravaty uvázaný skotský šátek, který se při prudkém zápase uvolnil. Všechno bylo poprášeno šedivým popelem. V kapsách jsem nenašel mnoho zajímavého; v kabátku měl zlatou tabatěrku, pouzdro na sirky s iniciálkami a klíč, kdežto kapsy kalhot vydaly jenom kapesník a nůž na doutníky. Saunders předměty zapisoval, jak jsem mu je podával. Když jsme skončili, opřel se o židli, kousal konec své nestravitelné tužky a zamyšleně pozoroval oči mrtvého.